Vi närmar oss en ny härlig säsong på Ågesta GK!

Hej medlemmar,

Snart är vi igång med en ny härlig säsong på Ågesta Golfklubb.

Våra banor har klarat den tuffa vintern ganska bra dock har vi en del skador på vissa greener.

Vår målsättning är att öppna både 18-hålsbanan och 9-hålsbanans greener på fredag 19 april dock kan vi behöva skjuta fram öppningen om vi får bakslag i vädret.

På måndag 15/4 kommer definitivt besked och då även från vilken tid tidsbokning kommer att vara möjlig.

I veckan kommer vi påbörja renoveringen av tee 17 så räkna med provisorisk tee där från öppning och ett antal veckor framåt. Gul tee på hål 3 är också under renovering/förstoring och tills det är klart spelas hålet på gamla gula tee.

Byggnationen av taket på drivingrangen är i slutfasen och vid maskinhallen, där vi byggt ett nytt garage, återstår en del dräneringsjobb och sedan asfaltering.

Glöm inte bort att anmäla er till Städdagen lördag 13/4 och Vårmötet tisdag 23/4.

Vi syns på klubben!

Mvh/Max