18-hålsbanan öppnar på måndag 22/4 10:00!

Hej medlemmar,

På måndag 22 april 10:00 öppnar vi 18-hålsbanan för säsongen. Bokning av starttider kommer att vara möjlig från fredag 10:00.

Banan är fortfarande mycket blöt så var försiktiga och laga efter er. Golfbil vid spel kommer ej att vara tillåtet. Vi återkommer med besked när vi kan släppa ut golfbilarna.

Precis som tidigare kommer vi ha 7 tider i timmen varav :51-tiden bara kan bokas på plats. Första lediga tid gäller.

Bokning kan ske måndagar 09:00-20:51, tisdag-fredag 07:00-20:51 och lördag-söndag 06:00-20:51. Övriga tider är det startförbud. Start från hål 10 tisdag-fredag kommer inte längre att vara tillåtet.

Man kan ha 3 tider inbokade i systemet samtidigt varav högst 2 på helg.

Anmälan sker i receptionen senast 15 minuter före bokad tid. I annat fall har receptionen rätt att låta annat parti utnyttja tiden. Receptionen alltid rätt att fylla ut till 4-bollar.

Avbokning eller byte av spelare skall ske senast 1 timme före bokad starttid. Byte av spelare i receptionen får ske fram till 15 minuter före start.

Vid "No Show" utan återbud eller utebliven anmälan i receptionen debiteras medlem med fritt spel halv greenfee.

Endast person med aktivt medlemskap i en golfklubb äger rätt att spela. Handicapgräns är 54 för medlemmar och 36 för gäster. Högsta hcp totalt i bollen är 144. Lägst hcp i bollen ansvarar för att speltempot hålls enligt max 4,10 timmar för 18 hål.

9-hålsbanans greener öppnar på fredag 19 april! Tidsbokning gäller alla dagar 06:05-20:55. Övriga tider är det startförbud.

Tidsbokning gäller alla starttider. Boka via MinGolf eller genom att ringa receptionen på 08-447 33 30. Man kan ha 4 tider inbokade i systemet samtidigt varav 2 på helg.

Greenfeegäst betalar greenfee i receptionen. Om denna är stängd betalar man via swish och skriver in sig i greenfeeboken.

Receptionen alltid rätt att fylla ut till 4-bollar.

Avbokning eller byte av spelare skall ske senast 1 timme före bokad starttid. Byte av spelare i får ske i receptionen fram till 15 minuter före start.

Receptionens öppettider
Från fredag 19 april kommer receptionen hålla öppen enligt ordinarie öppettider:
Måndag 09:00-19:00.
Tisdag-fredag 07:00-19:00