Banor & Övningsområden

Ågesta Golfklubb är en komplett anläggning endast 10 minuter från city med 18-hålsbana, 9-hålsbana, drivingrange, övningsområden, slaghall, golfsimulator och gym.

Vår 18-hålsbanan renoverades 2008 till modern standard vilket har gett hög kvalitet och en lång spelsäsong. Karaktären är en skogs- och parkbana där strategiskt spel belönas. Par är 72.

9-hålsbanan är en trevlig introduktionsbana med lite kortare hål vackert inramat av träd och dungar. Par är 30 och banan har 3 st par-4 hål och 6 st par-3 hål. 9-hålsbanan är öppen för Pay & Play utan krav på hcp.

Vår drivingrange ligger mycket lättåtkomligt i direkt anslutning till parkeringen på höger sida. Bollautomaten tar betal- eller kreditkort, rangekort eller Swish.

Vi har flertalet övningsområden på anläggningen. Puttinggreen ligger bredvid klubbhuset och vi har en stor övningsgreen vid drivingrangen. Vi har även ett större övningsområde där "gamla hål 3" låg.

På vintern förvandlar vi vår vagnhall till slaghall med 6 utslagsplatser och vi har även eget gym med både maskiner och fria vikter.

För dig som vill spela golf i simulator (Trackman) så har vår Headpro Petter Jonsson 2 st banor i svingstudion. Bokning genom Sweetspots app som du kan ladda ner genom denna länk: https://sweetspot.io/book-golf Sök efter PJ Golfacademy

Lycka till med träning och spel!