Ställ upp som golfvärd!

Hej medlemmar,

Vill du hjälpa till som golfvärd och se till att det är ordning och flyt i spelet?

På Ågesta Golfklubb, genom vår golfvärdsfunktion, hjälper vi till med att hålla ordning på banorna och få flyt i spelet. Vi kontrollerar att man är inbokad och att greenfee är betald. Vi informerar också spelare om vikten att vårda våra banor genom att återplacera uppslagen torv och laga nedslagsmärken.

Genom appen GIT-Starter ser man allas bokningar och kan även ankomstmarkera.

Ordinarie Golfvärdspass är helgdagar 08:00-12:00, 12:00-16:00 och 16:00-20:00. Vill man hjälpa till andra tider går det också fint.

Maila, ring eller kom förbi kansliet om du är intresserad. Din hjälp behövs! info@agestagk.se, 08-4473330.

Som tack för att man ställer upp får man en lunchkupong till restaurangen eller 10 laddningar x 30 bollar påfyllnad på sitt rangekort för varje pass.

Mvh/Max
/Klubbchef

Som golfvärd bidrar man med att:
Skapa ökad trivsel vid starten och ute på banan samt hjälpa nybörjare och gäster tillrätta.
Snabba på spelet på banan genom kontroller och aktiva åtgärder.
Se till att alla är rädda om våra banor, greenlagare är ett måste. Kontrollera att spelare på banan är medlemmar med fritt spel eller har erlagt greenfeeavgift.

Hur hjälper vi till:
Ta ut en startlista, väst och nyckel till röda golfbilen av receptionen.
Agera starter vid tee 1 en stund så att alla slår ut på sin tid.
Kör mot banans spelriktning för att se att spelet flyter på eller om det stoppar upp någonstans.
Tag minst en tur på 9 hålsbanan för att se att spelet flyter på eller om det stoppar upp någonstans.
Om en grupp letar boll hjälp gärna till. Ni kan även vara forecaddie om det behövs.

Golfvärdar äger rätt att kontrollera att greenfee är erlagd. Golfvärdar äger rätt att uppmana grupper att släppa igenom. Golfvärdar äger rätt att uppmana till snabbare spel.

Stöter ni på spelare som ej har bokat tid och/eller ej har betalt greenfee be om spelarens Golf-Id och be sedan vederbörande att avlägsna sig från banan. Rapportera händelsen till receptionen.

Om någon vägrar att följa golfvärds instruktioner ska ni avlägsna er och skriva rapport som lämnas till receptionen.

Mvh/Ågesta GK