Vårmöte i Ågesta Golfklubb tisdag 23 april 18:30!

Alla medlemmar kallas härmed till Vårmöte i Ågesta Golfklubb tisdagen den 23 april 18:30 i klubbhuset. Avprickning samt kaffe/te och bulle serveras före mötet.

Föredragningslista:

1. Mötets öppnande.
  2. Fastställande av röstlängd för mötet.
  3. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
  4. Fastställande av föredragningslista.
  5. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  6. Val av två protokolljusterare, tillika rösträknare, som jämte ordföranden skall justera mötesprotokollet.
  7. a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.
    b) Styrelsens årsredovisning (resultat- och balansräkning) för det senaste räkenskapsåret.
  8. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/ räkenskapsåret.
  9. Fastställande av resultat- och balansräkning samt disposition av överskott respektive underskott i enlighet med balansräkningen.
  10. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
  11. Val av
    a) klubbens ordförande, tillika ordförande i styrelsen, för en tid fram till nästa vårmöte.
    b) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid fram till vårmötet om två år.
    c) två revisorer för en tid fram till nästa vårmöte. I detta val får styrelsens ledamöter ej deltaga.
    d) valberedningen, upp till fyra ledamöter, varav en ordförande för en tid av 2 år. Övriga ledamöter väljs årligen.
  12. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.
  13. Övriga frågor.
  14. Mötets avslutande.

Verksamhets- och förvaltningsberättelse, revisionsberättelse, styrelsens och valberedningens förslag samt i rätt tid inkomna motioner med styrelsens yttrande finns tillgängliga från den 9 april på klubbens kansli samt på klubbens hemsida och kommer även att tillhandahållas på mötet.

Välkomna!

Med vänlig hälsning/Styrelsen