Bokning/Avbokning

Bokning kan göras via MinGolf, personligen i receptionen eller via telefon 08-447 33 30.

18-hålsbanan

Tidsbokning 18-hålsbanan:

• Måndagar 09:00-21:00.
  • Tisdag-fredag 07:00-21:00.
  • Lördag-Söndag 06:00-21:00.

Övriga tider är det startförbud.

Tidsbokningsregler

• Tidsbokning gäller alla starttider. Boka via MinGolf eller genom att ringa receptionen på 08-447 33 30.
  • Man kan ha 3 tider inbokade i systemet samtidigt varav högst 2 på helg.
  • På vardagar och helgdagar kan tiden :51 varje timme endast bokas på plats i receptionen och du tilldelas då närmast lediga bokningsbara speltid. Vid bokning ska Golf-ID på samtliga spelare uppges.
  • Anmälan sker i receptionen senast 15 minuter före bokad tid. I annat fall har receptionen rätt att låta annat parti utnyttja tiden.
  • Greenfeegäst betalar greenfee i receptionen. Om denna är stängd betalar man via swish och skriver in sig i greenfeeboken.
  • Receptionen alltid rätt att fylla ut till 4-bollar.

Avbokningsregler

• Avbokning skall ske senast 1 timmar före bokad starttid.
  • Vid "No Show" utan återbud eller utebliven anmälan i receptionen debiteras medlem med fritt spel halv greenfee och greenfeespelare ordinarie greenfee.
  • Byte av spelare får ske fram till 15 minuter före start.

HCP-krav 18-hålsbanan

• Endast person med aktivt medlemskap i en golfklubb äger rätt att spela.
  • Handicapgräns är 54 för medlemmar och 36 för gäster.
  • Högsta hcp totalt i bollen är 144.
  • Lägst hcp i bollen ansvarar för att speltempot hålls enligt max 4,10 timmar för 18 hål.

Spel utan bokad tid och ej erlagd greenfee

• Spel utan bokad tid är ej tillåtet. Man ombeds då lämna banan.
  • Spel av gäst utan erlagd greenfee debiteras dubbel greenfee samt rapporteras till spelarens hemmaklubb.

9-hålsbanan Pay & Play

Tidsbokning 9-hålsbanan:

• Alla dagar 06:00-21:00.

Övriga tider är det startförbud.

Tidsbokningsregler

• 9-hålsbanan är öppen för Pay & Playspel utan krav på medlemskap eller hcp.
  • Tidsbokning gäller alla starttider. Boka via MinGolf eller genom att ringa receptionen på 08-447 33 30.
  • Man kan ha 4 tider inbokade i systemet samtidigt varav 2 på helg.
  • Receptionen alltid rätt att fylla ut till 4-bollar.

Avbokningsregler

• Avbokning skall ske senast 1 timme före bokad starttid.
  • Byte av spelare får ske fram till 15 minuter före start.

Spel utan bokad tid och ej erlagd greenfee

• Spel utan bokad tid är ej tillåtet. Man ombeds då lämna banan.
Trevlig runda!